Tuesday 13 August 2013

Orang celebriti pun minat jawi

Pertemuan singkat saya bersama pengulas sukan TV3 Abu Bakar Atan telah menukar perspektif saya tentang orang seni. Kalau dulu saya menganggapkan mereka mempunyai kecenderungan yang tersendiri tetapi kini saya sudah boleh merasakan kelainannya.

Pertemuan singkat saya dengan pengulas sukan Abu Bakar Atan di Pantai Kemasik telah memberikan saya suatu ilham baru tentang bahan penulisan saya. Sebenarnya saya sedang dalam perjalanan ke Kuantan sementara saudara Abu Bakar Atan pula yang ditemani isterinya sedang dalam perjalanan ke salah sebuah pulau peranginan di Negeri Terengganu

Beliau yang tidak ditemani anak-anak nampak mesra dan mudah disapa. Beliau bertanyakan saya arah ke pulau tersebut lalu saya cuba memberikan jalan yang seringkas mungkin.

Sebagai penulis buku Doktor Jawi saya tidak membuang masa terus memberikan beliau satu naskhah buku Doktor Jawi dan menerangkan serba sedikit tentang isi kandungannya. Baliau dan isteri nampak begitu berminat dan amat berterima kasih kerana dihadiahkan sebuah buku yang apatah lagi ditandatangan sendiri oleh penulisnya.

Sebelum berpisah kami bersalaman erat. Lalu saya memberikan saya kad saya dan berkata kalau beliau menghadapi masalah di Terengganu silalah hubungi saya.

Beliau terus memerhatikan MPV yang kami sekeluarga naiki hinggalah hilang dari pandangan.

Kini bagi saya orang celebriti pun minat jawi.


No comments:

Post a Comment