Thursday 10 March 2011

SPM 2010 dalam kenangan

Setiap yang datang pasti akan pergi. Setiap yang baru akan menjadi lama. Namun persahabatan yang dijalin akan semakin erat. Persahabatan yang bermula dengan satu pertemuan akan menjadi akrab dan seterusnya akan menjadi semakin erat. Persahabatan yang baik akan kekal selama-lamanya. Elakkan persahabatan kamu dari diregut oleh eleman yang merosakkannya. Jangan biarkan fitnah menjadi penghalang antara kamu dan sabahat kamu. Selidikilah sesuatu berita sebelum menerimanya bulat-bulat. Sesungguhnya untuk menghancurkan persahabatan adalah lebih mudah dari untuk mendirikannya.

Jadilah sahabat yang kuat dan kukuh serta tidak mengenal perbalahan. Sanggup berkorban apa saja malah nyawa demi untuk kepentingan mereka yang kita sayang. Sebagaimana persahabatan Nabi Muhammad dengan para sahabat RA. 

Walaupun ke mana kamu pergi kamu tetap anak-anak STEMZA. Samada kamu berjaya dengan cemerlang atau tidak kamu tetap insan yang cemerlang. Selagi mana kamu percaya kepada diri mu sendiri kamu tetap akan mencipta kejayaan. Jadilah warga STEMZA yang berpegang pada janji dan sentiasa mengingati pengorbanan guru. Kata Saidina Ali, ketika menceritakan perihal gurunya, "Sesiapa yang mengajarkanku walau satu huruf nescaya aku akan mengabdikan diri ku kepadanya selama-lamanya".

Saksikan sotoran pelajar-pelajar SPM STEMZA 2010 dalam kenangan.

No comments:

Post a Comment