Monday 27 August 2012

Majlis Iftar SMK Tg. Mizan Zainal Abidin 2012

Sebagai melengkapkan puasa Ramadhan 2012 SMK Tg. Mizan telah dengan bangganya menjayakan Majlis Iftar  Ramadhan. Majlis tersebut dijayakan pada hari Khamis 9 Ogos 2012. Pada tahun lepas majlis yang sama juga diadakan akan tetapi pihak sekolah telah memilih untuk meraikan para pengawas sekolah. Maka pada tahun ini pihak sekolah telah memilih untuk meraikan anak-anak yatim pula.

Dalam majlis ini seramai 170 orang anak-abak yatim yang terlibat. Mereka adalah dari tingkatan 1 hingga 5. Buat masa ini STEMZA belum ada tingkatan 6. Majklis bermula seawal jam 6 petang. Dalam majlis itu saya sebagai 'the one and the only' ustaz di sekolah itu diamanahkan untuk menyampaikan tazkirah ringkas disusuli dengan tahlil arwah.

Majlis tersebut dihadiri oleh Pengetua dan pengurusan sekolah dan diceriakan lagi dengan kehadiran Timbalan Pengerusi PIBG dan para ajk. Dalam majlis pada kali ini para VIP tidak dapat menghadirkan diri kerana pada tarikh yang sama Majlis Berbuka Puasa dan Solat Tarawih bersama PM Malaysia Datuk Najib diadakan di lokasi berdekatan. Ikuti beberapa keping gambar yang sempat samsung saya rakamkan.
















No comments:

Post a Comment